Rabu, 25 Mei 2011

msih buat dosa... erm pa nk jdi...

halo halo!!!!! [L][U]..[B][I][K][I][N] [G][U][A] [M][A][R][A][H] erm td aq tgok dye bawa msok nota kecil@ketas masa nak jawab add math.. ish mcm pa lg.. xsedar2 g ka.. kita dah form 5 kot.. so sedar2 la... xkan x reti nk pikiaq kot... org lain x bwa pon ketas msok.. xkan ag xleh jwb kna msok ketas.. x dpat A+ sja sangat la noh.. ambik2 pkiaq k... erm pa dye... makin hari makin geram lak aq tgok dye.. rupanya ada juga manusia mcm tu kan kat dunia nie... dah la boleh buat muka x bersalah lak tu.... iiiissssshhhhh!!!!!!!! arrrrggggghhhh.....

Isnin, 23 Mei 2011

exam biology...

erm mcm biasa la.. ada yang aq baca naik n ada yang xnaik...tuk paper2 naik cell, enzim, ecosystem,hormone, spinal cord, tulang belakang.... tuk paper3 soalan no1 naik soalan eksperiment kadar transpirasi n soalan no2 kna buat eksperiment tuk menkaji nilai tenaga tuk sampel makanan.... wahhh yg nie aq ingat2 lupa coz nie eksperiment form4.. papa pon tdi aq dah buat yang terbaik... paper2 byk la jga hantam... hoho

Ahad, 22 Mei 2011

exam pendidikam islam...

wahhh... erm agak susah la.. tp apapon aq leh jawab... yg aq bca x naik pon. yg lain pulak yang naik... tuk paper 1 naik haji n umrah, abbasiyah, klulafa',  ibnu sina, pkara membatalkan iman, dosa besar, ahli sunah wal jamaah.. erm yg nie je aq ingat tuk paper1.. tuk paper2 pulak naik... batas-batas pergaulan, larangan persendakan agama, makanan yang baik, perpaduan teras kejayaan, layanan terhadap oarang bukan islam.. adab bernegara, adab.. yg nie je aq inagt.. papa pon gud luck r semua.. all the best....

Khamis, 19 Mei 2011

exam chemis.... n sejarah

chemis...erm bnyak msuk carbon compound... tuk paper3 naik elektrolisis.... erms agak mencabarkan... papa pun aq dah puas coz dah lepas exam chemis... tggal bilogy, pen. islam, math n add.math je lgi... hope solan bio xla susah sgt... tuk sejarah pulak naik malayan union, tamadun indus, nasionalisme, perjanjian aqobah.. n aspek peningkatan tamadun (pendidikan di india dan china)

x serik2!!!!

ish xkan x serik g kot... kan semlam dah kna tangkap... hari nie dok wat hal g.. xmalu ke org semua dok tgok dye msa kantoi td... ish sedar2 la.. dah form 5 an... kepada semua kawan2 yg aq syang kecuali seorang tu ***** gunakanlah kewarasan anda dengan sebaik mungkin.. kita masih muda n daya ingatan masih kuat.. xyah la dok buat keje2 kotor... malu kot... dah la dok kelas 5alpha.. klu 5 gamma xpa la gak... ngeeee...

Ahad, 15 Mei 2011

video
Melody adalah gadis yang cantik dan cergas. Dia bekerja sebagai supervisor di sebuah perusahaan mie instant/makanan ringan. Melody tinggal bersama nenek (Fatima), ibu (Nissa), tante (Hanny), dan dua sepupu (Agung dan Jelita). Hanny dan Nissa adalah dua menantu Fatima yang tinggal bersama, setelah anak-anak Fatima (Fajri dan Fajar) meninggal secara bersamaan kerana kemalangan. Saat kecelakaan itu, hanya mayat Fajri yang ditemukan sementara mayat Fajar tidak. Hal ini menyebabkan Nissa bersikeras kalau suaminya masih hidup. Nissa selalu marah kalau Fatima ingin membuatkan makam untuk Fajar. Nissa marah dengan dalih bahwa tidak masuk akal membuat makam tanpa ada jasad. Sementara itu Hanny sangat membenci Nissa karena ia merasa bahwa suaminya meninggal karena kelalaian Fajar membawa kereta. Hanny menganggap Nissa adalah janda pembunuh.

Suatu hari, Melody bertemu dengan Elang dan tidak sengaja menabraknya. Terjadilah pertengkaran diantara mereka. Elang sebenarnya anak pemilik perusahaan tempat Melody bekerja. Elang dididik orang tuanya (Anggika dan Bharata) untuk bisa mengatur perusahaan mereka, tetapi harus dari level bawah dulu. Dan Bharata menempatkan Elang sebagai asisten Melody. Betapa terkejutnya mereka berdua ketika menyadari mereka harus bekerja bersama. Pertengkaran dan perdebatan pun akhirnya selalu mewarnai pekerjaan mereka.
Saat tak sengaja bertemu dengan Bharata, Melody terpana karena wajah Bharata mirip sekali dengan Fajar, ayahnya, tapi Melody berusaha menepis semua itu. Padahal Bharata sebenarnya adalah Fajar, yang mengalami amnesia setelah ditolong Anggika dari kecelakaan bertahun-tahun yang lalu. Rahasia yang disimpan ini terusik saat tiba-tiba Bharata mempersoalkan tentang masa lalunya. Anggika cemas, apalagi saat dia selidiki, semua ucapan Bharata keluar setelah dia kenal dengan Melody. Anggika mencari tahu tentang Melody dan keluarganya. Anggika syok karena Melody adalah anak suaminya. Ia berusaha keras menjauhkan Bharata dari Melody. Bahkan saat Elang makin dekat dengan Melody, Anggika makin keras dan menjodohkan Elang dengan Ajeng. Ajeng yang memang mencintai Elang dan membenci Melody senang atas keputusan Anggika, tapi tidak dengan Elang.
Ancaman demi ancaman keluar dari Anggika agar Elang menjauhi Melody karena kalau tidak, Melody akan sengsara. Elang khawatir sehingga dia pun perlahan menjauhi Melody tapi tidak juga mendekati Ajeng. Elang malah tidak sengaja bertemu dengan Jelita, sepupu Melody. Jelita sendiri jadi menyukai Elang dan ia sering mencari kesempatan untuk jalan berdua.
Bagaimana kisah selanjutnya? Akankah cinta Melody pada Elang akan berakhir bahagia? Akankah Melody tahu kalau Bharata adalah ayah kandungnya? Saksikan semuanya dalam Cinta Melody di Astro Ria.

exam physics...

paper2 agak susah gak.. tp ada dah soalan yang aq penah buat iaitu soalan2 spm... tp aq dah lupa... selalunya cikgu xkan ambik soalan spm tuk exam at skul tp kali nie dye ambik pulak.. ruginya aq x tumpu betol2 at soalan spm tu... apa2 pon aq dah rasa tenang coz exam physics dah lepas.. cuma tinggal sej, bio n chemis.. matapelajaran yang paling aq geruni...

Khamis, 12 Mei 2011

pidato oh pidato!!!!!!

hari ini aq bru melepaskan beban ku dlm pertandingan pidato piala diraja peringkat daerah kubang pasu... aq dapat msuk ke final iaitu pidato spontan... apa pon aq berbangga.. menang n kalah tu dah adat pertandingan... aq brada di tmpat ke4 daripada semua pesarta yg mengambil bahagian.. 1st SBPI, 2nd SBP (SAMSAH), 3rd SMJ.. erm aq tetap berbangga kerna tanpa tunjuk ajar dari guruku aq dapat buat yg terbaik juga... MALAYSIA DI PENTAS GLOBAl adalah tajuk pidato spontan aq.. kpada pidato kubang pasu tunggu kemunculan aq seterusnya....

Ahad, 8 Mei 2011

happy mother day!!!!!!!

selamat hari ibu buat ibuku yang tersayang.. jasamu pasti ku kenang hingga ujung hayatku... semoga "MAK" sentiasa dilindungi oleh yang maha Esa... AQ SAYANG MAK!!!!!!! ilove u so much.. muahhhhhh

Jumaat, 6 Mei 2011

kenduri akikah anak nakan aq.....


hahaha..
nama dye Norfaqihah Liyana Bt. Mohd Fazly
comey x mcm pak saudara dye...
tgok la pak saudara dye spa???? hahahaha

Isnin, 2 Mei 2011

yang berlalu biarlah berlalu..

mengingati masa lalu dan menghadirkan kembali dalam kehidupan kita sekarang, kemudian bersedih di atas kedukaan dan kegagalan di dalamnya merupakan suatu tindakan yang bodoh dan gila. itu sma ertinya dengan membunuh semangat, membunuh harapan dan menghalangi orang untuk menjalani kehidupan seadanya. bagi orang yang berfikir, peristiwa masa lalu akan dilipat dan tidak akan dilihat kembali. kita harus mengurung dan melupakannya di dalam penjara, mengikatnya dengan tali yang sangat kuat agar tidak dapat keluar melihat cahaya. kerana bagaimanapun berbagai peristiwa tersebut hanya sebahagian dari masa lalu dan sekarang semuanya telah berakhir. dengan demikian, tidak ada lagi kesedihan, kedukaan dan kegagalan lain. semuanya tidak akan dapat berulang dan hidup kembali, kerana ianya memang sudah tiada. janganlah anda hidup di dalam mimpi-mimpi buruk masa lalu, atau dibawah bayang-bayang kesedihan masa lalu. angkatlah diri anda dari fantasi tersebut! apakah anda menginginkan berbagai musibah dan pengorbanan tersebut berulanh kali? apakah anda mengharapkan matahari kembali ke tempat-tempat asalnay, bayi ke perut ibunya, air susu kembali ke payu dara si ibu, dan air mata ke dalam kelopak mata, padahal semuanya hanya akan mengalirkan kembali air mat anda?